Mijn man heeft al vrij snel in de lockdown beslist dat ik nooit meer een zin mag beginnen met “in de oertijd”. Dat deed ik blijkbaar de hele tijd. Bijvoorbeeld tijdens het smeren van een boterham, dan zei ik, in de oertijd … en dan vertelde ik iets over hoe je messen maakt van vuursteen of wild graan op een toendravlakte dorst.’ (uit de tekst van Suzanne Grotenhuis voor Maandagavond#26)
De eerste Maandagavond van het seizoen heeft als thema ‘verbinding’. Freek Vielen en Suzanne Grotenhuis reflecteren in hun nieuwe teksten over het leven tijdens de lockdown en Rebekka de Wit vertelt over een speciale ervaring die ze meemaakte in de trein.
Daarnaast speelt student Georgy Chtchevav (van LUCA School of Arts Drama) een fragment uit zijn afstudeerproject ‘Coronation’, wordt er een zoominterview gehouden met Marleen Stikker over haar boek ‘Het internet is stuk’ en verzorgt Marlijn Spee met haar gitarist de intermezzo’s.
Stagiaire Pleun van Engelen zal elke Maandagavond dit seizoen afsluiten met een tekst die ze live tijdens de voorstelling zal schrijven.
Het was nog maar afgelopen week dat het eerste debat plaats vond tussen Biden en Trump, waarbij bleek dat zelfs geschreven regels niets betekenen voor Trump als er geen consequenties aan vastzitten. Beide kandidaten kregen steeds twee minuten om een vraag te beantwoorden, maar waarom zou je je aan welke regel dan ook houden, waarom zou je niet de hele tijd gewoon blijven tetteren, want zoals Johan Cruijff al zei: als jij blijft praten kan de ander niets zeggen. (uit de tekst van Freek Vielen voor Maandagavond#26)
© foto’s: Lisa Bommerson
© affichebeeld: Leonie Bos